Descobrint la meva veu a la revista

Una experiència d’aprenentatge i creixement a través de l’escriptura.

Logo RED / Junior Report

Aquest curs, formar part de la Revista Escolar Digital ha estat una de les experiències més especials que he viscut a l’institut. Quan ens van presentar el projecte, no sabia gaire bé què m’esperava ni si m’agradaria escriure, però ràpidament em vaig adonar que aquest espai seria una oportunitat per expressar-me, créixer i parlar de temes que m’interessen de veritat.

Durant aquest temps he escrit diversos articles centrats en la salut mental, la societat i l’opinió. Són temes que considero molt importants i que sovint no tenen prou visibilitat. M’ha agradat molt poder parlar obertament de la salut mental perquè és una qüestió que afecta moltes persones, i poder escriure’n em va fer sentir que, d’alguna manera, podia aportar el meu granet de sorra a trencar tabús i animar a parlar-ne més obertament.

També he escrit textos d’opinió, que són els que més m’han ajudat a desenvolupar la meva manera de pensar i d’expressar-me. Poder compartir el meu punt de vista sobre temes socials m’ha donat confiança i m’ha permès reflexionar sobre el que passa al meu voltant. Escriure aquests articles m’ha fet sentir escoltada, com si la meva veu tingués importància.

Un dels aspectes que més he valorat del projecte ha estat la llibertat per triar els temes. Això m’ha ajudat a connectar amb el que escrivia i m’ha motivat a donar el millor de mi. He après a buscar informació, contrastar fonts, estructurar bé les meves idees i escriure d’una manera clara i directa, pensant sempre en el lector.

Del funcionament de la revista no canviaria gairebé res. M’ha semblat una experiència molt ben organitzada i enriquidora. Potser només hauria volgut tenir una mica més de temps per aprofundir més en cada article, perquè a vegades les idees arriben quan ja és massa tard. Però, tot i això, estic molt orgullosa del resultat.

Repetiria aquesta experiència una i mil vegades. M’ha fet descobrir el meu gust per l’escriptura periodística i m’ha ajudat a veure que, potser, en el futur podria dedicar-me a escriure, comunicar o investigar. La revista m’ha donat eines, però sobretot m’ha donat ganes de continuar escrivint.