El ”Taco francès” es un menjar que combina un munt de coses, com, per exemple: carns (pollastre, fingers, nuggets, hamburguesa, kebab o carn picada), salses (ketchup, de formatge, barbacoa, mostassa i altres) i toppings o afegits que coronen un plat combinat enrotllat en pa de durum o pita. Entre els toppings més comuns trobem: ous ferrats, més formatge, bacó i vegetals.
El ”Taco francès” és un menjar bastant comú al Sud de França. Jo vaig tenir l’ocasió de tastar-lo a Argelers-sur-Mer i em va agradar molt. El taco que vaig demanar era de pollastre, nuggets, salsa de formatge i anava acompanyat de patates fregides de dit dins el taco. Tot plegat em va costat 8,5€ i era de mida mitjana. La meva experiència a l’hora de demanar-ho va ser a partir de 3 cartes: una de carns, una altra de salses i una de toppings.
El sabor d’aquesta recepta és, des del meu punt de vista, boníssim. Tot i això, reconec que no és saludable, ja que les carns són processades en la seva majoria, les salses porten sucres i té un munt de greixos. No obstant això, també existeixen versions menys populars i més saludables que acompanyen el pa de durum o pita amb verdures i salses menys greixoses. Alhora, el “Taco francès” no està pensat per menjar-ne diàriament, sinó de tant en tant. Tanmateix, penso que es pot incloure puntualment menjar poc saludable a la nostra alimentació si això s’acompanya de rutines saludables: fer esport, dormir les hores necessàries i mirar poc el mòbil.
Així doncs, si creieu que us pot agradar, no dubteu a provar el “Taco francès”, però recordeu: no n’abuseu i seguiu rutines saludables!
