Els darrers dies, un grup de 4 astronautes anomenats Reid Wiseman, Victor Glover, Christina Koch i Jeremy Hansen han fet una cosa molt especial, la missió Artemis II. Han viatjat fins a la Lluna per veure la seva cara oculta, que és la part que no es pot veure des de la Terra. Aquesta missió ha estat molt important perquè ja s’havia realitzat una vegada (a la missió Apollo 2), però quan van arribar resulta que hi havia lluna plena i no van poder veure, ja que estava tot a les fosques, la llum només apuntava a la cara de la lluna que es veu des de la terra.
Els astronautes han anat amb una nau espacial molt moderna anomenada Orion i han trigat uns quants dies a arribar-hi, van sortir l’1 d’abril i van tornar l’11 d’abril. Segons expliquen, tot era molt fosc i no hi havia cap llum, només la del Sol quan hi tocava. També han fet fotos i vídeos per a fer una recopilació de l’entorn. Així, tothom podrà veure com és aquest lloc.
Els científics estan molt contents perquè podran estudiar millor la Lluna gràcies a aquesta missió. També ha sigut important perquè han batut el rècord de llunyania a la terra (432.210km), una altra dada molt important és que aquest viatge ha inclòs a la primera dona i afroamericà en l’espai profund.
La primera missió va ser Artemis I, va ser un vol sense tripulació que va provar el coet SLS i la nau Orion al voltant de la Lluna per comprovar que el sistema era segur. Seguidament, Artemis II ha sigut la primera missió amb astronautes, però no ha aterrat a la Lluna, ha fet una volta al seu voltant per provar tots els sistemes amb tripulació a bord.
Per últim, es realitzarà Artemis III, serà la missió històrica en què els astronautes tornaran a la superfície lunar per primera vegada des del 1972, amb un aterratge previst a prop del pol sud lunar, una zona de gran interès científic per la possible presència de gel d’aigua.
En conjunt, el programa Artemis, descobrir noves tecnologies, estudiar la Lluna de manera més profunda i preparar el camí per a l’exploració humana de Mart.
Artemis IV no és un aterratge a la Lluna, sinó l’inici de l’ús d’una estació orbital lunar per fer les missions més avançades i sostenibles.
Aquesta aventura ha demostrat que les persones poden fer coses molt difícils si treballen juntes. Potser al futur hi haurà més viatges com aquest i encara descobrirem més coses de l’espai.
Aquesta informació l’hem extret de les notícies que hem llegit a la mitja hora de lectura de notícies.
